Odpowiednie głosy do reklam

Każda reklama wymaga indywidualnego podejścia. Jak pokazuje doświadczenie, w większości przypadków w reklamach sprawdzają się głosy męskie. Dobry lektor jest w stanie odnaleźć się w spotach reklamowych, w których bazuje na tekście do odegrania, a także na przekazie reklamy, jej charakterze czy intencjom. Jakie inne kryteria mają znaczenie na etapie wybierania odpowiedniego lektora, który dba o wysoką jakość realizacji spotów reklamowych.

Jak dobierać głosy do reklam?

głos do reklamGłos wybrany do reklamy powinien w sposób jasny przekazywać treść, ale jednocześnie podkreślić oraz uwypuklić przekaz reklamowy. Nie jest w takim wypadku wystarczające zwykłe przeczytanie tekstu, zamiast tego powinien zostać poddany interpretacji. Warto dobrać profesjonalny głos do reklam. Lektorzy, którzy posiadają już pewne doświadczenie, często odpowiednie interpretowanie tekstu mają opanowane niemal do perfekcji. Oferowane głosy lektorów można usłyszeć w reklamach w polskich rozgłośniach radiowych oraz w stacjach telewizyjnych o charakterze lokalnym oraz ogólnokrajowym. Wybór odpowiedniego lektora w znacznym stopniu wynika z tego, czego dotyczy dana reklama. Do nagrania, które będzie zachęcało do zakupu uspokajających środków odpowiedni będzie miękki, niski oraz kojący głos, a do reklamy narzędzi domowych sprawdzi się pewny siebie oraz zdecydowany głos męski.

Jeśli chcemy mieć szeroki wybór głosów i w ten sposób precyzyjnie wybrać taki, który najlepiej będzie pasował do konkretnej reklamy, warto zgłosić się do profesjonalnego studia realizacji dźwięku. Mają one dostęp do banków głosów, które są tworzone przez doświadczonych lektorów, spośród których wielu ma charakterystyczne barwy głosów. W ten sposób mogą być tworzone nie tylko kreatywne spoty radiowe, ale jednocześnie nagrania do reklam telewizyjnych.